Supporttekniker till Servicedesk


Om jobbet

Kommunalförbundet Itsam har till huvudsaklig uppgift att sköta IT-verksamheten i medlemskommunerna Boxholm, Kinda, Vimmerby, Ydre, Åtvidaberg och Ödeshög samt i dess kommunala bolag. Itsams vision grundar sig i att med användaren i fokus leverera ett effektivt, fungerande och säkert It-stöd till kommunerna och på så vis även bidra till utvecklingen och förändringen av samhället. Itsam har flyttat till ett nyrenoverat kontor i Mjärdevi, Linköping. Vi är för närvarande 50 medarbetare och befinner oss i en spännande fas av utveckling och nytänk kring arbetssätt och organisation, där du får möjligheten att vara med och påverka.

Vi söker dig med ett starkt användarfokus och som gillar att ge professionell service, då kundbemötandet är centralt i vår verksamhet. Våra användare förväntar sig ett gott bemötande och en mycket hög serviceanda. Du behöver kunna anpassa dig efter olika användares behov för att lösa deras problem. Vidare kan du ta egna initiativ men kan även jobba bra i team och tycker det är självklart att stötta kollegor när det behövs. Du trivs med ett högt tempo och månar om att göra användarna nöjda.

Hos Itsam erbjuds du en teknikfylld arbetsplats med hög fart och god laganda där man tillsammans strävar mot gemensamma mål. Friskvårdsbidrag, aktiviteter och fortbildning är några förmåner du erbjuds, förutom trevliga kollegor.


Meriterande är om du

  • Har kunskaper om tekniskt supportarbete i främst Windowsmiljöer och mobila operativsystem
  • Har kunskaper om telefonsupport och ärendehantering
  • Behärskar felsökning av hårdvara och mjukvara
  • Har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
    I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker efter dig som tycker om problemlösning, är strukturerad och ordningsam. Vid eventuell intervju kan det komma att utföras ett mindre test för att bedöma din grundläggande datorvana.


Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta i första linjens support där din huvudsakliga sysselsättning kommer vara att ta emot IT-relaterade ärenden från våra användare, via telefon, e-post och webbportal. Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd/3rd line. Jobbet innebär att du kommer att få arbeta med löpande ärendehantering, behörighetsadministration, dokumentation samt felsökning av applikationer, skrivare, mobila enheter och till viss del även nätverk. Servicedeskavdelningen har även hand om de växelsamtal som kommer till Itsam, där också du har en viktig roll.


Kvalifikationer

Vi söker dig som

  • Har B-körkort
  • Har goda kunskaper i svenska

Meriterande är om du

  • Har en gymnasial utbildning
  • Har goda kunskaper i engelska


Övrig information

  • Omfattning: Heltid, tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
  • Placering: Linköping, Mjärdevi


Sök jobbet

Ansök senast 8 november
Mejla din ansökan till ansokan@itsam.se
Ange referens 2020/Supporttekniker i din ansökan


Kontaktpersoner

Marcus Karlsson
Användarchef
marcus.karlsson@itsam.se
0494-19729

Marie Strömberg
Driftkoordinator
marie.stromberg@itsam.se
0494-19720

Facklig kontaktperson

Therése Spjelkavik
Verksamhetskoordinator
Ordförande Vision
therese.spjelkavik@itsam.se
0494-19742


Kommunalförbundet ITSAM  •  Tel: 0494-197 00  •  Fax: 0494-197 99  •  E-post: kommunalforbundet@itsam.se •  Org-nr: 222000-2584